Den amerikanske soldaten som vaknade upp som rysk konstnär

2 augusti, 2014 kl. 10:52 | Publicerat i Andlighet, i vetenskapens gränsland, Kropp & Sinne, Lustiga fenomen :-), Vetenskap | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , ,

Tara MacIsaac
Epoch Times

Berättelsen om David Paladin är så full av umbäranden, kamp och mystik att den har fångat många människors intresse de senaste 70 åren.

”Har du någonsin hört en historia som var så kraftfull att den gav en återklang i hela ditt inre landskap? Eller fick dig att stanna upp och tänka över ditt liv ordentligt? Det hände mig 1994 och jag bär fortfarande med mig den idag”, skrev Adele Ryan McDowell, filosofiedoktor, i ett inlägg på Selfgrowth.com. Hon syftade på Paladins berättelse, som hon fått berättad för sig av författaren Caroline Myss. ”Under flera veckor efter att jag varit med på en konferens där jag först hörde den här berättelsen berättade jag den för alla jag träffade. Och jag menar alla.”

1985 berättade Paladin för Myss om sin tid som ung alkoholist i ett reservat för Navajoindianer, om sin tid som soldat i andra världskriget, ett underligt sammanträffande som räddade livet på honom, och om den tortyr han fick utstå som krigsfånge. Den mest mystiska delen av Paladins historia är den del där den avlidne ryske målaren Vasilij Kandinskij (1866-1944) tycks ha trätt in i hans kropp och blivit kvar där. Det är här reinkarnationsforskaren H.N. Banerjee kommer in.  Banerjee skrev om Paladins fall i boken “The Once and Future Life”.

Följande berättelse om Paladins liv kommer från Myss bok “Anatomy of the Spirit”, så som hon berättade den för McDowell, samt Banerjees redogörelser.

Läs mer: Den amerikanske soldaten som vaknade upp som rysk konstnär

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

"VAD TÄNKER DU OM DETTA?"

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.